مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 بهمن 1401 ساعت 09:302023-01-23پزشكي

سهم 25 درصدی دخانیات از سرطان ها/ ارتباط فرزندآوری و سرطان زنان


یک متخصص رادیوتراپی انکولوژی، در خصوص شیوع و بروز افزایش سرطان در کشور، چند عامل را مورد توجه قرار داد.

- حسین فودازی، در گفتگو با خبرنگار مهر ، از تغییر هرم سنی جمعیت به عنوان مهم ترین عامل شیوع و بروز سرطان در کشور نام برد و گفت: سرطان در جمعیت میانسال و سالخورده، از شیوع و بروز بیشتری برخوردار است و جمعیت دهه 60 و 70 کشور نیز رو به میانسالی و سالمندی پیش می رود.

وی با عنوان این مطلب که میزان شیوع سرطان در همه دنیا با افزایش سن مرتبط است، افزود: سرطان هایی مثل پروستات در آقایان و سرطان پستان در خانم ها، از جمله شایع ترین سرطان هایی هستند که در میانسالی و پیری، شایع می شود.

سخنران دومین همایش ملی سرطان، در ادامه به تغییر محیط زندگی از روستایی به شهری اشاره کرد و گفت: کم تحرکی در زندگی شهری، آلودگی های زیست محیطی و…، از دیگر علل افزایش شیوع سرطان ها تلقی می شوند.

فودازی، از آلودگی های زیست محیطی به عنوان یکی از مهم ترین عوامل مرگ و میر بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت نام برد و افزود: تنفس هوای آلوده، علاوه بر اینکه ریه ها را تهدید می کند، به دستگاه گوارش نیز آسیب می زند.

ابن متخصص رادیوتراپی انکولوژی ادامه داد: تغییر سبک زندگی، مصرف فست فودها و کم تحرکی در زندگی شهری، به همراه آلودگی های زیست محیطی، باعث می شود تا موتاسیون ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم 25 درصدی دخانیات از سرطان ها/ ارتباط فرزندآوری و سرطان زنان

سهم 25 درصدی دخانیات از سرطان ها/ ارتباط فرزندآوری و سرطان زنان