مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 بهمن 1401 ساعت 09:252023-01-23اجتماعي

الزامات گذر از خشکسالی در چهارمحال و بختیاری چیست؟


دانشیار گروه مهندسی آب دانشکده کشاورزی دانشگاه شهرکرد گفت: اگر بارش ها به صورت برف و باران تا چند سال آینده نرمال و بالاتر از نرمال باشد، می توان امیدوار بود که از دوره خشکسالی عبور کرده ایم و با چند بارش نمی توان گفت که دوران خشکسالی در این استان به پایان رسیده است.

- رسول میرعباسی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به بارش های اخیر در چهارمحال و بختیاری و تاثیر آن بر منابع آبی، اظهار کرد: با چند بارش نمی توان گفت که دوران خشکسالی در این استان به پایان رسیده است، پیش بینی می شد که بارش ها در زمستان سال جاری نرمال و حتی فراتر از نرمال باشد.

دانشیار گروه مهندسی آب دانشکده کشاورزی دانشگاه شهرکرد افزود: جمع آوری برف از معابر و انتقال آن به دشت های ممنوعه و ممنوعه بحرانی می تواند تا حدودی به تغذیه آب های زیرزمینی کمک کند، اما تاثیر خیلی بالایی ندارد، بلکه باید کار به صورت اصولی پیگیری شود.

وی اجرای شبکه جمع آوری روان آب های شهری به صورت اصولی و مهندسی در چهارمحال و بختیاری را ضروری عنوان کرد و توضیح داد: شاهدیم که شهرهایی مانند شهرکرد که در دامنه کوه قرار دارند در حال توسعه است و به همین دلیل اراضی بالا دست در آن تغییر کاربری داده می شود و باعث می شود که نتوانیم روان آب ها را به وسیله کانال های شهری به درستی جمع آوری کنیم و همواره در زم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الزامات گذر از خشکسالی در چهارمحال و بختیاری چیست؟

الزامات گذر از خشکسالی در چهارمحال و بختیاری چیست؟