مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 بهمن 1401 ساعت 08:102023-01-23پزشكي

در این روزهای سرد به حیوانات غذا ندهید


معاون محیط طبیعی محیط زیست استان کرمانشاه به افراد توصیه کرد، در روزهای سرد و یخبندان به هیچ وجه به صوردت دستی به حیات وحش غذا ندهند.

- فرشاد فتاحی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به سرما و یخبندان چند وقت اخیر که محیط طبیعی را تحت تاثیر قرار داده، گفت: کاهش مواد غذایی در دسترس حیات وحش در چنین شرایطی طبیعی است و در طول تاریخ نیز حیات وحش همواره با دوره های اینچنینی مواجه بوده، حتی در زمانی که انسانی برای غذارسانی به حیات وحش وجود نداشته است.

وی تغذیه دستی در چنین شرایطی را خلاف رویه طبیعت دانست و عنوان کرد: اینکه در شرایط سخت موجوداتی که قوی هستند باقی بمانند و بتوانند ژن خود را تکثیر کنند همواره در طبیعت رایج بوده و باید ادامه داشته باشد.

معاون محیط زیست استان کرمانشاه دخالت انسان در غذارسانی به حیات وحش در فصل سرد سال را باعث خروج حیوانات از چرخه طبیعی و به نوعی دستی شدن آنها دانست و افزود: این کار باعث می شود حیوانات نتوانند در شرایط دشوار طبیعت زنده بمانند و همواره به انسان متکی شوند.

فتاحی یکی دیگر از پیامدهای تغذیه دستی حیات وحش را نزدیک شدن گونه های جانوری به محیط زندگی انسان اعلام کرد که هم باعث می شود گاهی حیوانات به انسان آسیب وارد کنند و هم برخی بیماری ها از جمله هاری و آنفلوآنزا منتقل شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در این روزهای سرد به حیوانات غذا ندهید

در این روزهای سرد به حیوانات غذا ندهید