مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 بهمن 1401 ساعت 18:552023-01-22فرهنگي

نیشابور بزرگ کجاست؟


در نشستی در دانشگاه تهران که به بهانه انتشار دانشنامه «نیشابور بزرگ» برگزارشد، حاضران در این باره سخن گفتند که نام نیشابور را به راحتی می شنویم و به کار می بریم اما لازم است یک بار دیگر از خود بپرسیم «نیشابور» کجاست؛ - در نشستی در دانشگاه تهران که به بهانه انتشار دانشنامه نیشابور بزرگ برگزارشد، حاضران در این باره سخن گفتند که نام نیشابور را به راحتی می شنویم و به کار می بریم اما لازم است یک بار دیگر از خود بپرسیم نیشابور کجاست؛ تا به اهمیت و نقش آن در تاریخ ایران بیشتر پی ببریم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مراسم رونمایی از کتاب هشت جلدی دانش نامه نیشابور بزرگ ، تالیف امید امجد (استاد دانشگاه تهران) بعدازظهر روز یک شنبه دوم بهمن ماه 1401، در تالار فردوسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران برگزار شد.

این مجموعه هشت جلدی که توسط کمیسیون ملی یونسکو به چاپ رسیده، حاوی اطلاعات جامعی از شهر نیشابور تاریخی و نیز نیشابور بزرگ جدید شامل سه شهرستان نیشابور، زبرخان و فیروزه است که زیر نظر امید امجد (استاد دانشگاه تهران) در قالب یک تیم تحقیقاتی، طی هفت سال، انجام شده و به پایان رسیده است.

در مراسم رونمایی این کتاب، علاوه بر علی اکبر متکان (دبیرکل یونسکو در ایران)، جمعی از استادان و دانشجویان دانشکده ادبیات دانشگاه تهران، از جمله منوچهر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیشابور بزرگ کجاست؟

نیشابور بزرگ کجاست؟