مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 بهمن 1401 ساعت 18:152023-01-22فرهنگي

حضور شاعران هراتی در جشنواره فجر گفتمان فرهنگی مهمی را رقم می زند


حمیدالله کامگار می گوید اگر شاعران افغانستانی و هراتی به جاهای تعیین کننده ای مثل جشنواره شعر فجر راه پیدا کنند قطعاً این فرصت تبدیل به گفتمان بزرگی خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حمیدالله کامگار نویسنده، تاریخ نگار و شاعر اهل هرات درباره رویکرد شاعران و مجامع ادبی شهر هرات در جشنواره بین المللی شعر فجر و بازخورد جشنواره هایی چون جشنواره بین المللی شعر فجر در هرات و میزان مشارکت شعرای هراتی که اتفاقاً برخی از آنها از نخبه های شعر معاصر فارسی هستند گفت: جشنواره شعر فجر یکی از بزرگ ترین و مهم ترین جشنواره های ادبی در حوزه گویشوران زبان فارسی است.

این جشنواره بازتاب های بین المللی داشته و دارد.

از برپایی این جشنواره همیشه از طریق رسانه ها اطلاع حاصل می کنیم، امّا زیاد نه؛ در نخستین دوره جشنواره فجر محمد کاظم کاظمی مقام نخست را از آن خودش کرده است.

وی افزود: بعد از اتفاقات ناخوشایند سیاسی چهل سال در افغانستان که بیشتر نویسندگان و شاعران مجبور به ترک افغانستان می شوند و در ایران سکونت اختیار می کنند؛ انجمن هایی تحت نام شعر مهاجرت و شعر مقاومت از آدرس افغانستانی ها در ایران شکل می گیرد و بیشتر شاعران افغانستانی بعد از این دوره در ایران مقیم می شوند و همان ارتباطات فرهنگی و مراودات ادبی هم به داخل ایران خلاصه می شده است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حضور شاعران هراتی در جشنواره فجر گفتمان فرهنگی مهمی را رقم می زند

حضور شاعران هراتی در جشنواره فجر گفتمان فرهنگی مهمی را رقم می زند