مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 بهمن 1401 ساعت 16:452023-01-22بين الملل

ابراز نگرانی آمریکا از اختلاف نظرها میان بغداد و اربیل و بحران اقلیم


سفیر آمریکا در بغداد با تاکید بر لزوم وحدت اقلیم کردستان عراق و اجرای اصلاحات در نیروهای پیشمرگ، از رییس اقلیم کردستان عراق خواست برای حل مشکلات موجود با دولت مرکزی گفتگو را آغاز کند.

- سفیر آمریکا در بغداد با تاکید بر لزوم وحدت اقلیم کردستان عراق و اجرای اصلاحات در نیروهای پیشمرگ، از رییس اقلیم کردستان عراق خواست برای حل مشکلات موجود با دولت مرکزی گفتگو را آغاز کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از سایت میدل ایست آنلاین، در دیدار نیچروان بارزانی، رییس اقلیم کردستان عراق با النا رومانسکی، سفیر آمریکا در بغداد برخی موضوعات همانند اختلافات بغداد و اربیل درباره سهمیه اربیل از بودجه کل، سازوکار صادرات نفت و گاز، مناطق مورد مناقشه، بحران سیاسی دو حزب کُرد و نگرانی آمریکا از تاثیر آن بر برخی طرح های تحت نظارتش از جمله تلاش ها برای اتحاد نیروهای پیشمرگ گفتگو شد.

دفتر ریاست اقلیم کردستان عراق در بیانیه ای اعلام کرد، بارزانی و رومانسکی در دیداری که با یکدیگر داشتند، درباره روابط اربیل و بغداد و آخرین تحولات مربوط به مذاکرات دولت مرکزی و اقلیم برای حل مشکلات موجود میان دو طرف گفتگو کردند.

طبق این بیانیه، دو طرف بر اهمیت حل مشکلات میان بغداد و اربیل تاکید و توافق کردند حل این مشکلات به ثبات عراق و منطقه منجر می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابراز نگرانی آمریکا از اختلاف نظرها میان بغداد و اربیل و بحران اقلیم

ابراز نگرانی آمریکا از اختلاف نظرها میان بغداد و اربیل و بحران اقلیم