مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 بهمن 1401 ساعت 16:302023-01-22سياسي

اعمال شب اول ماه رجب/ فرصتی طلایی برای رسیدن به خدا


امشب یکشنبه 2 بهمن ماه 1401 برابر است با شب اول ماه رجب المرجب سال 1444 هجری قمری که برای این شب عزیز اعمالی سفارش شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار قرآن و فعالیت های دینی خبرگزاری فارس امشب یکشنبه 2 بهمن ماه 1401 برابر است با شب اول ماه رجب المرجب سال 1444 هجری قمری که برای این شب عزیز اعمالی سفارش شده است.

ماه رجب یکی از ماه های حرام است که شهادت امام علی (ع) و مبعث پیامبر (ص) در آن واقع شده است و عبادت و شب زنده داری در شب اول این ماه بسیار مورد تأکید است.

پیامبر اکرم (ص) در اهمیت ماه رجب می فرماید: در آسمان هفتم فرشته ای با نام داعی وجود دارد که در هر شب این ماه تا صبح می گوید: خوشا بحال تسبیح کنندگان خدا، خوشا بحال فرمانبرداران خدا.

خدای متعال می فرماید: همنشین کسی هستم که با من همنشینی کند، فرمانبردار کسی هستم که فرمانبردارم باشد و بخشنده خواهان بخشایش هستم.

ماه ماه من بنده بنده من و رحمت رحمت من است.

هر کسی در این ماه من را بخواند او را اجابت می کنم و هر کس از من بخواهد به او می دهم و هر کس از من هدایت بخواهد او را هدایت می کنم.

این ماه را رشته ای بین خود و بندگانم قرار دادم که هر کس آن را بگیرد به من می رسد.

ادعیه شب اول رجب مستحب است هنگام رؤیت هلال ماه رجب این دعا خوانده شود:  اللّهُمَّ بارِکْ لَنا فِی رَجَبٍ وَ شَعْبانَ، وَ بَلِّغْنا شَهْرَ رَ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعمال شب اول ماه رجب/ فرصتی طلایی برای رسیدن به خدا

اعمال شب اول ماه رجب/ فرصتی طلایی برای رسیدن به خدا