مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 بهمن 1401 ساعت 15:302023-01-22اجتماعي

بازکاشت و انتقال 100 اصله درخت باقدمت در گرگان


رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری گرگان از انتقال و بازکاشت 100 اصله درخت با قدمت چند ساله بین دو بلوار این شهر خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مهستی قدس ولی بعدازظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با هدف حفظ فضای سبز موجود، 100 اصله درخت با قدمت چند ساله از نوع فونیکس بین دو بلوار شهر گرگان منتقل و بازکاشت شد.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری گرگان افزود: در این فرآیند درختان چندساله و باقدمت کهن با روش روتبال از بلوار شهید صیاد شیرازی به بلوار استرآبادی منتقل شدند.

قدس ولی در خصوص انتقال درختان تنومند گفت: افزایش سطح فضای سبز، کاهش قطع درختان ناشی از احداث پروژه های شهری و افزایش زیبایی و توازن در منظر شهری مزایای روش روتبال است که فرآیند احداث فضای سبز را سرعت می بخشد.

وی گفت: بازکاشت درختان بزرگ از روش روتبال با روشی کاملاً دقیق و علمی است به طوری که درخت، بدون آسیب دیدن تنه و به همراه ریشه سالم و خاک اطراف آن از محل پرورش یافته به محل کاشت منتقل می شود.

قدس ولی ادامه داد: درختان انتقالی با قطر تنه بیش از 35 تا 40 سانتی متر از گونه فونیکس پرورش یافته در بلوار شهید صیاد شیرازی به ورودی شمالی شهر گرگان بلوار استرآباد منتقل و کاشته شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازکاشت و انتقال 100 اصله درخت باقدمت در گرگان

بازکاشت و انتقال 100 اصله درخت باقدمت در گرگان