مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 بهمن 1401 ساعت 14:552023-01-22اقتصادي

آبگیری سدها و بندهای خاکی شهرستان سیرجان در پی بارش های اخیر


رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گفت: در پی بارش های اخیر سازه های آبخیزداری، بندهای خاکی و سنگی - ملاتی احداث شده در سطح شهرستان سیرجان و توابع بخش پاریز به طور کامل آبگیری شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سیرجان، مهران میرشاهی امروز با اشاره به آبگیری سدها و بندهای خاکی بر اثر بارندگی های اخیر اظهار کرد: آبگیری این سازه ها تاثیر مستقیمی در کنترل سیل حوزه و خطرات ناشی از آن، حفاظ منابع پایه آب و خاک، بهره وری از سیلاب در جهت تقویت سفره های زیرزمینی تقویت منابع آب و سازگاری با اثرات خشکسالی را به همراه داشته است.

 وی افزود: آبخیزداری یعنی تغذیه سفره آب های زیرزمینی و افزایش تولید محصول و بهره گیری از مجموعه ای گسترده از دانش و تجربه است که با یافتن راه های پیشگیری و رویارویی با فرسایش خاک و سیلاب های مخرب به دست می آید و نویدبخش سالی خوب برای مراتع و کشاورزان خواهد بود.

 میرشاهی تصریح کرد: بهره برداری مناسب و درست از منابع طبیعی و کشاورزی حوزه های آبخیز، تقویت پوشش گیاهی و کاهش زیان های سیل های ویرانگر و تغذیه سفره آب های زیرزمینی و افزایش تولید محصول می تواند بهترین تعبیر از آبخیزداری باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس،  بیش از 480 طرح آبخیزداری و آبخوان داری اعم از سازه های خشکه چین یا سد و بند خاکی و سیمانی برای جلوگیری از کنتر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آبگیری سدها و بندهای خاکی شهرستان سیرجان در پی بارش های اخیر

آبگیری سدها و بندهای خاکی شهرستان سیرجان در پی بارش های اخیر