مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 بهمن 1401 ساعت 14:052023-01-22سياسي

رعایت حقوق دوسویه دولت و ملت عامل اصلی استحکام ارکان جامعه است


از منظر امیر بیان (ع)، «مراعات حقوق مردم از سوی حاکمیت» و همچنین «مراعات حقوق حاکمیت از سوی مردم» باعث استحکام ارکان و مؤلفه های جامعه و قدرت یافتن دینداری در مردم می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، گفته می شود که علوم سیاسی و روابط بین الملل به ویژه پس از جنگ جهانی دوم از آن جهت ایجاد شد تا علل وقوع بی نظمی منطقه ای یا بین المللی که به جنگ منتهی می شود را بررسی و تحلیل کرده و در یک کلام از وقوع جنگ های احتمالی جلوگیری کند.

در کنار این همواره این سؤال مطرح است که چه چیزی استحکام و الفتِ میان مردم و دولت ها را ایجاد و تقویت کرده و باعث قدرت یافتن در باورهای اجتماعی فرهنگی و یا دینی می شود.

از منظر امیر بیان (ع)، مراعاتِ حقوقِ مردم از سوی حاکمیت و همچنین مراعاتِ حقوقِ حاکمیت از سوی مردم باعث استحکام ارکان و مؤلفه های جامعه نِظَاماً لِأُلْفَتِهِمْ و قدرت یافتن دینداری در مردم عِزّاً لِدِینِهِمْ می شود.

رعایت دوسویه دولت و ملت، نتیجه اش رضایت الهی است با این بیان حکمت آمیز، تردیدی باقی نمی ماند که پیشرفت و اقتدار کشوری که مدعی پیروی از آیین ابراهیمی و مشی انبیاء و اولیاء الهی است جز با اجرای حاکمیت مطلوبِ مبتنی بر احترام به حقوق متقابل ممکن نخواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رعایت حقوق دوسویه دولت و ملت عامل اصلی استحکام ارکان جامعه است

رعایت حقوق دوسویه دولت و ملت عامل اصلی استحکام ارکان جامعه است