مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 بهمن 1401 ساعت 13:552023-01-22سياسي

پایه های شکل گیری تمدن «علم» است


نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه یکی از پایه های شکل گیری تمدن، علم است، گفت: سیر رشد تمدن اسلامی بعد از حمله مغول دچار انحطاط شد و تمدنی که در آن حتی در دانشگاه جندی شاپور، - جراحی چشم انجام می شد، دچار زوال شد.

آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی نماینده ولی فقیه در استان همدان در آیین افتتاحیه دوره ضیافت اندیشه دانشگاه علوم پزشکی همدان، با بیان اینکه بسیاری از مشکلات و گرفتاری های انسان در عالم به علت عدم شناخت صحیح از شخصیت انسان است، اظهار کرد: در این سیر ابدی زندگی دنیوی و اخروی، شناخت انسان مسأله مهمی است و در این مسیر جسم، مرکب حرکت است اما در مسیر کمال آدمی، باید باطن هم سالم باشد، مقرر شد انسان خلیفه خداوند بر روی زمین باشد تا هرکس خلیفه را دید انگار خدا را دیده باشد بر این اساس، خداوند به انسان علم داد و برای این علم، ملائکه در برابر انسان خضوع کردند.

وی ادامه داد: 782 بار در قرآن موضوع علم مطرح شده و تمام عوالم موجود در وجود انسان قرار داده شده که اگر در این ظرفیت عظیم تدبر نشود بسیاری از ظرفیت ها از دست می رود اما به فعلیت رساندن این ظرفیت ها نیازمند مربی و استاد است.

شعبانی موثقی بیان کرد: نقش استاد و مربی، به فعلیت رساندن استعدادهای درونی انسان است بنابراین لازم است بیشتر به خود فکر کنیم چراکه عالم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایه های شکل گیری تمدن «علم» است

پایه های شکل گیری تمدن «علم» است