مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 بهمن 1401 ساعت 13:352023-01-22سياسي

«قرآن سوزی» مقابل سفارت ترکیه در سوئد؛ آزادی بیان یا تسویه حساب سیاسی؟


برای سومین بار سوئد مجوز قانونی «قرآن سوزی» در کشورش را صادر کرد و این بار انجام این کار، مقابل سفارت ترکیه در استکهلم، اما چرا سفارت ترکیه؟ - قرآن سوزی مقابل سفارت ترکیه در سوئد؛ آزادی بیان یا تسویه حساب سیاسی؟ برای سومین بار سوئد مجوز قانونی قرآن سوزی در کشورش را صادر کرد و این بار انجام این کار، مقابل سفارت ترکیه در استکهلم، اما چرا سفارت ترکیه؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این برای اولین بار نیست که دولت سوئد در اقدامی هنجارشکنانه و نژادپرستانه به فرد یا گروهی مجوز رسمی آتش زدن قرآن می دهد.

دولت سوئد معتقد است، طبق قانون نمی تواند برای این کار مجوز ندهد و این را در چارچوب آزادی مطلق بیان می داند.

سال گذشته هم این مجوز صادر شد که درگیری و اعتراض مسلمانان مهاجر و مقیم سوئد به ویژه در شهرهایی از جمله مالمو و استکهلم شد.

دولت و وزارت خارجه سوئد در مورد قبلی صدور مجوز قران سوزی، در واکنش به اعتراض یک پارچه سفرای کشورهای اسلامی مقیم که این اقدام را نفرت پراکنی و نژادپرستی خواندند اعلام کرد که مجبور به اجرای قانون است و چون قانون کشور این اجازه را می دهد نمی تواند مانع از آن شود یا باید قانون تغییر کند.

سوئد در حالی از قرآن سوزی حمایت می کند که بر اساس مبانی دموکراسی این اقدام، حرکتی علیه عده ای به صرف داشتن یک عقیده و غیرانسانی و غ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«قرآن سوزی» مقابل سفارت ترکیه در سوئد؛ آزادی بیان یا تسویه حساب سیاسی؟

«قرآن سوزی» مقابل سفارت ترکیه در سوئد؛ آزادی بیان یا تسویه حساب سیاسی؟