مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 بهمن 1401 ساعت 11:452023-01-22پزشكي

واکسنی که به لحاظ ژنتیکی به ویروس های BQ1 , XBB نزدیک باشد تزریق شود


واکسنی که به لحاظ ژنتیکی به ویروس های BQ1 , XBB نزدیک باشد تزریق شود.

- واکسنی که به لحاظ ژنتیکی به ویروس های BQ1 , XBB نزدیک باشد تزریق شود ایسنا/لرستان یک متخصص بیماری های عفونی گفت: واکسنی که به لحاظ ژنتیکی به ویروس های BQ1 , XBB نزدیک باشد تزریق شود.

دکتر محمدرضا ناظر در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در سویه جدید کرونا ویروس نیاز است افراد پنج نکته کلیدی همچون عدم حضور در تجمعات، زدن ماسک در مکان های سربسته، شستن دست ها و در مجموع رعایت پروتکل ها و موازین بهداشتی را داشته باشند.

وی اضافه کرد: در هیچ کجای دنیا واکسن کرونا ویروس تمام مراحل تاییدیه را نداشته و دچار ضعف هایی بوده، اما با تزریق واکسن میزان مرگ و میرها کاهش یافته است.

این متخصص بیماری های عفونی به افرادی که نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کرده اند، توصیه کرد: بهتر است این افراد رعایت نکات بهداشتی را داشته باشند تا بدن بتواند با تزریق واکسن به ایمنی لازم برسد و مجددا دچار بیماری آنهم از نوع شدید نشوند.

ناظر تصریح کرد: افرادی که دچار کرونا ویروس می شوند باید از موادغذایی مطمئنی استفاده کنند و در برنامه تغذیه ای خود از سبزیجات و میوه جات بیشتر مصرف کنند و استراحت کافی داشته و از خوردن غذاهای سرخ کردنی پرهیز تا شانس ایجاد آمبولی کمتر شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسنی که به لحاظ ژنتیکی به ویروس های BQ1 , XBB نزدیک باشد تزریق شود

واکسنی که به لحاظ ژنتیکی به ویروس های BQ1 , XBB نزدیک باشد تزریق شود