مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 بهمن 1401 ساعت 11:202023-01-22اقتصادي

اعلام آمادگی ایران برای استخراج و تولید طلا در زیمباوه


وزیر صمت در دیدار با وزیر صنایع زیمباوه گفت: در ذخایر طلا محدودیت داریم لذا زمینه مشارکت برای حضور شرکت های ایرانی در زیمباوه برای استخراج و تولید طلا فراهم است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سید رضا فاطمی امین امروز در دیدار با هوی سی اینسزا وزیر صنایع و تجارت زیمباوه، با بیان اینکه ما در روابط اقتصادی خود، جایگاه ویژه ای برای زیمباوه و کشورهای آفریقایی در نظر داریم، اظهار کرد: سال گذشته صادرات ما به آفریقا نسبت به سال 1399 میزان 100 درصد افزایش یافت و دو برابر شد، امسال هم تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل صادرات ما به آفریقا 70 درصد افزایش داشته است.

وزیر صمت با تاکید بر اینکه در تلاش هستیم تا آنجا که امکان دارد نیازهایمان را از آفریقا تأمین و صادرات مان را به این کشور افزایش دهیم، گفت: ایران و زیمباوه می توانند روابط مکمل بین یکدیگر تعریف کنند زیرا به لحاظ تاریخی ایران روابط گسترده ای با کشورهای آفریقایی داشته که البته در سال های اخیر یک مقداری این روابط افت داشت که می توان آن را جبران کرد.

در همین راستا باید اشاره کنم که طی پنج سال گذشته روابط ما با زیمباوه کاهشی بوده است؛ به طوری که تا 5 سال پیش سالی 600 هزار دلار صادرات به زیمباوه داشتیم اما اکنون صادرات ما به این کشور به 10 هزار دلار کاهش یافته و تقریباً به صفر رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعلام آمادگی ایران برای استخراج و تولید طلا در زیمباوه

اعلام آمادگی ایران برای استخراج و تولید طلا در زیمباوه