مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 بهمن 1401 ساعت 11:202023-01-22پزشكي

انتشار ویروس آنفلوانزا با ترشحات تنفسی و تماس دست ها با سطوح آلوده


متخصص بیماری های عفونی با بیان اینکه ویروس آنفلوانزا توسط ترشحات تنفسی یا تماس دست ها با سطوح آلوده انتشار می یابد، گفت: فرد سالم از طریق تماس با سطوح آلوده و سپس لمس بینی و دهان و چشم قبل از شستن دست ها آلوده می شود.

- ایسنا/زنجان متخصص بیماری های عفونی با بیان اینکه ویروس آنفلوانزا توسط ترشحات تنفسی یا تماس دست ها با سطوح آلوده انتشار می یابد، گفت: فرد سالم از طریق تماس با سطوح آلوده و سپس لمس بینی و دهان و چشم قبل از شستن دست ها آلوده می شود.

احمدرضا مبین صبح امروز (2 بهمن ماه) در همایش آنفولانزا که در مرکز همایش های بین المللی روزبه دانشگاه علوم پزشکی زنجان برگزار شد، گفت: چهار نوع ویروس آنفلوانزا وجود دارد، A،B،C،D؛ ویروس های آنفلوانزای A و B تقریباً هر زمستان باعث اپیدمی های فصلی و بیماری در افراد می شوند که موسوم به فصل آنفولانزا است.

وی گفت: عفونت های ویروس آنفولانزا C معمولاً باعث بیماری خفیف شده و تصور نمی شود که باعث اپیدمی انسانی شود.

ویروس های آنفولانزای D عمدتاً گاوها را تحت تأثیر قرار می دهد و شناخته شده نیست که باعث عفونت یا ایجاد بیماری در افراد می شود.

متخصص بیماری های عفونی گفت: آنفلوانزا فصلی، پاندمی، پرندگان، گراز و آنفولانزا در حیوانات از انواع آنفلوانزا میزان جهش بالا و انتقال مکرر مواد ژنتیکی در این ویرو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتشار ویروس آنفلوانزا با ترشحات تنفسی و تماس دست ها با سطوح آلوده

انتشار ویروس آنفلوانزا با ترشحات تنفسی و تماس دست ها با سطوح آلوده