مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 بهمن 1401 ساعت 09:402023-01-22سياسي

داستان خودکشی و یک هیجان مشترک


در بیشتر خودکشی ها یک هیجان مشترک دیده می شود؛ بدین صورت که هنگامی که فرد به نهایت درماندگی و ناامیدی می رسد با کشمش هایی مواجه شده و با فکر کردن به پایان راه دست به خودکشی می زند.

- ایسنا/خراسان جنوبی یک روانشناس و مشاور خانواده گفت: در بیشتر خودکشی ها یک هیجان مشترک دیده می شود؛ بدین صورت که هنگامی که فرد به نهایت درماندگی و ناامیدی می رسد با کشمش هایی مواجه شده و با فکر کردن به پایان راه دست به خودکشی می زند.

فاطمه حسینی فر در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: گاهی ما اجازه نمی دهیم اطرافیانمان در رابطه با مشکلات خود با ما صحبت کنند و این باعث بغض های فروخورده می شود.

وی افزود: این بغض های فروخورده باعث اقدام به خودکشی شده و فرد در آخرین لحظات زندگی اش با افسردگی و گوشه گیری دنبال راهی برای بیان حرف هایی که شاید نتوانسته بزند یا دیگران متوجه آن نشده اند، برمی آید و آخرین تلاشش را برای اینکه دیگران را از قصدش مطلع کند، انجام می دهد.

این مشاور خانواده بیان کرد: روحیات خاص و اختلالات روانی در برابر مشکلات به خودکشی می انجامد؛ جلب توجه کردن نیز یکی از اهداف فرد است که چون راه دیگری نمی یابد اقدام به از بین بردن خود می کند.

حسینی فر با اشاره به اینکه درماندگی، ناتوانی و ناامیدی در حل یک مسئله بسیار دشوار زندگی از بیشترین دلایل اقدام به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داستان خودکشی و یک هیجان مشترک

داستان خودکشی و یک هیجان مشترک