مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 بهمن 1401 ساعت 09:252023-01-22سياسي

حرف خدا بر زمین نماند


آیا سیاست گذار فرهنگی باید به دنبال تسری یک یا مجموعه ای از «هنجار ها و ارزش ها» باشد یا آنکه خود را در این حوزه فاقد مسئولیت بداند و خنثی و یا حتی دنباله رو دیگران باشد؟ - آیا سیاست گذار فرهنگی باید به دنبال تسری یک یا مجموعه ای از هنجار ها و ارزش ها باشد یا آنکه خود را در این حوزه فاقد مسئولیت بداند و خنثی و یا حتی دنباله رو دیگران باشد؟ خبرگزاری فارس؛ یادداشت- محمدجواد اخوان: یکی از اصلی ترین چالش های مدیریت راهبردی فرهنگی، انتخاب میان نگاه فعال و ابتکاری و یا انفعال و دنباله روی در طراحی ها و برنامه ریزی هاست.

مسئله این است که آیا سیاست گذار فرهنگی باید به دنبال تسری یک یا مجموعه ای از هنجار ها و ارزش ها باشد یا آنکه خود را در این حوزه فاقد مسئولیت بداند و خنثی و یا حتی دنباله رو دیگران باشد؟ هرچند چنین امری در نگاه تربیتی اسلامی تقریباً واضح و مبرهن است، اما لیبرال ها معمولاً سعی می کنند بر ضرورت بی طرفی در مدیریت فرهنگی تأکید نموده و در هنر بیشتر به جای محتوا، قالب را برجسته کنند.

اما در واقع خودشان هم در عمل به این ادعا پایبند نیستند.

در جهان غرب و بسیاری دیگر از کشور ها که لزوماً دینی یا ایدئولوژیک هم نیستند، هنجار ها و ارزش هایی نوشته یا نانوشته وجود دارد که حکومت ها از ترویج آن ها حمایت کرده و حتی با تخطی کنندگان از آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حرف خدا بر زمین نماند

حرف خدا بر زمین نماند