مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 بهمن 1401 ساعت 08:002023-01-22اجتماعي

خشکسالی رودخانه های گلستان/ آبخوان ها وضعیت شکننده ای دارند


مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: در دهه اخیر، علیرغم سال های با بارش نرمال اما آبدهی رودخانه های گلستان کاهش یافته و دچار خشکسالی هیدرولوژیکی شده اند.

- حسین دهقان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: خشکسالی انواع مختلفی مانند هواشناسی، هیدرولوژیکی، کشاورزی و غیره دارد، در خشکسالی هیدرولوژیکی، آبدهی رودخانه ها نسبت به میانگین دوره بلندمدت کاهش می یابد و عموماً در اثر تشدید و تکرار خشکسالی های هواشناسی و یا توأمان با خشکسالی هواشناسی اتفاق می افتد.

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای گلستان افزود: براساس بررسی های انجام شده در دهه اخیر، علیرغم وقوع سال هایی با بارش نرمال اما آبدهی رودخانه های استان در مقایسه با متوسط دوره بلندمدت کاهش داشته و به عبارتی خشکسالی هیدرولوژیکی اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: براین اساس در سال هایی که بارش ها مطلوب و بیش از نرمال است آبدهی رودخانه ها نرمال و یا نزدیک به نرمال است.

دهقان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به طور کلی هنگام خشکسالی اولین اثر بر روی آب های سطحی و سپس روی آب های زیرزمینی است.

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: سفره های آب زیرزمینی نسبت به آب های سطحی در برابر خشکسالی با تاخیر زمانی بیشتری متاثر می شوند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشکسالی رودخانه های گلستان/ آبخوان ها وضعیت شکننده ای دارند

خشکسالی رودخانه های گلستان/ آبخوان ها وضعیت شکننده ای دارند