مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 بهمن 1401 ساعت 21:202023-01-21سياسي

دیپلمات روس: آتش زدن قرآن بربریت است


نماینده روسیه در سازمان های بین الملی در وین اتریش با انتقاد از آتش زده شدن کتاب مقدس مسلمانان در برابر سفارت ترکیه در استکهلم، این اقدام را نوعی بربریت توصیف کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، میخاییل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین اتریش اقدام اخیر در آتش زدن قرآن در برابر سفارت ترکیه در استکهلم را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

وی در پیامی توییتری نوشت: این اقدام نوعی بربریت است و این کارها به اختلافات میان ادیان دامن می زند .

 تعدادی از گروه های افراطی در اقدامی هتاکانه اقدام به آتش زدن قرآن کریم در مقابل سفارت ترکیه در استکهلم کردند که واکنش تند دولت ترکیه را به همراه داشت.

 سخنگوی پلیس سوئد هم در اقدامی اسلام ستیزانه عنوان کرد که به رهبر اسلام ستیز حزب راست افراطی استرام کورس دانمارک اجازه داده تا در راهپیمایی مقابل سفارت ترکیه، قرآن را بسوزاند.

   این اقدام هتاکانه واکنش دولت ترکیه را به همراه داشت و در همین خصوص سفیر سوئد در آنکارا نیز به وزارت خارجه ترکیه احضار و مقام های ترکیه این اقدام را به شدت محکوم کردند.

حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه هم اعلام کرد که سفر 27 ژانویه (هفتم بهمن ماه) وزیر دفاع سوئد به ترکیه در این شرایط هیچ معنا و مفهومی ندارد و بنابراین لغو می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیپلمات روس: آتش زدن قرآن بربریت است

دیپلمات روس: آتش زدن قرآن بربریت است