مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 بهمن 1401 ساعت 17:352023-01-21سياسي

تبعات استفاده نادرست از منابع محیط زیست


معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در راستای اجرای مفاد مرتبط در قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، - سیاست های کلی محیط زیست ابلاغی مقام معظم رهبری، سند ملی آمایش سرزمین و سند تحول دولت مردمی از برگزاری نخستین همایش ملیجایگاه ارزش خدمات بوم سازگان در نظام برنامه ریزی کشور در بهمن ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا نورالله مرادی اظهارکرد: بهره برداری اصولی یا نادرست از محیط زیست، حفظ یا تخریب آن به تصمیمات انسان بستگی دارد.

از آنجا که در بسیاری موارد، تصمیم گیری های بدون پشتوانه علمی در خصوص استفاده از منابع محیط زیستی، منجر به تخریب بوم سازگان، تهی سازی منابع و حصول حداقل منفعت مورد انتظار شده است، برآورد ارزش خدمات بوم سازگان می تواند نقطه عطفی در مباحث مدیریت و برنامه ریزی فضایی سرزمین تلقی شود.

وی افزود: با توجه به نیازهای روبه رشد کشور به تولید از یک سو و ضرورت حفظ محیط زیست و منابع طبیعی از سوی دیگر ارزشگذاری منابع پایه محیط زیست و خدمات بوم سازگان می تواند به عنوان ابزار پشتیبان تصمیم گیری، زمینه لازم را برای یکپارچه سازی نظام برنامه ریزی توسعه با اصول و الزامات زیست محیطی را فراهم آورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبعات استفاده نادرست از منابع محیط زیست

تبعات استفاده نادرست از منابع محیط زیست