مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 بهمن 1401 ساعت 16:002023-01-21اقتصادي

کاریابی ها موجب شفاف شدن آمار اشتغال می شوند


رییس کانون کاریابی های کشور با تاکید بر اصلاح آیین نامه کاریابی ها با مشورت بخش خصوصی گفت: کاریابی ها در شفاف کردن آمار اشتغال کشور موثرند و به تحقق سیاست های اشتغال کمک می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بابک هاشمی پور در یک نشست خبری گفت: کاریابی های کشور از سال 1379 با بخشنامه وزارت کار فعالیت خود را آغاز کردند و اکنون بیش از 20 سال سابقه کار دارند تا سال1386 آیین نامه های مختلفی برای کاریابی ها تدوین شده و اخیرا نیز وزارت کار درصدد است آیین نامه مربوط به کاریابی ها را تغییر دهد.

وی با اشاره به نقش موثر کاریابی ها در شناسایی فرصت های شغلی و معرفی کارجویان به این فرصت ها اظهار کرد: تا قبل از سال 1379 تصدیگری هایی بر عهده کانون کاریابی ها گذاشته شد و توانستیم طی سالهای 1379 تا 1381 موج افزایش جمعیت جویای کار را کنترل کرده و جمعیت جویای کار را به فرصت های شغلی هدایت کنیم و مشاوره های لازم را به کارفرمایان بدهیم.

هاشمی پور تصریح کرد: از طریق مشوق هایی که از وزارت کار گرفتیم کارفرمایان را به جذب نیروی شغلی تشویق کردیم و زمینه پایداری شغلی را به وجود آوردیم.

از سال 1381 کاریابی های خارجی هم آغاز به کار کردند و علاوه بر مشاوره های خاص به متقاضیان کار در این حوزه، به دفاتر غیر مجاز ضربه وارد آوردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاریابی ها موجب شفاف شدن آمار اشتغال می شوند

کاریابی ها موجب شفاف شدن آمار اشتغال می شوند