مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 بهمن 1401 ساعت 15:402023-01-21دانش

سیستمی که پشت دیوار را نشان می دهد


دانشمندان دانشگاه «کارنگی ملون» و دانشگاه «واترلو» موفق به ابداع یک سیستم پیشرفته جدید شده اند که می تواند با استفاده از روترهای وای فای، آن سوی موانع و دیوارها را ببیند و تمام اشیای موجود در اتاق را شناسایی کند.

- دانشمندان دانشگاه کارنگی ملون و دانشگاه واترلو موفق به ابداع یک سیستم پیشرفته جدید شده اند که می تواند با استفاده از روترهای وای فای، آن سوی موانع و دیوارها را ببیند و تمام اشیای موجود در اتاق را شناسایی کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، دانشمندان سال هاست که روی روش هایی کار می کنند تا افراد را بدون استفاده از دوربین یا سخت افزار گران قیمت LiDAR قادر به دیدن نادیده ها کنند.

در سال 2013، گروهی از پژوهشگران موسسه فناوری ماساچوست(MIT) راهی برای استفاده از سیگنال های تلفن همراه برای دیدن آن سوی دیوارها پیدا کردند.

در سال 2018، گروه دیگری از همین موسسه از سیگنال های وای فای برای شناسایی افراد در اتاق دیگر و ترسیم حرکات آنها استفاده کرد.

اکنون دانشمندان دانشگاه کارنگی ملون و دانشگاه واترلو در حال ارتقای توانایی این سیستم برای دیدن آن سوی دیوارها با استفاده از وای فای هستند.

چگونه می توان پشت دیوارها را دید؟ پژوهشگران دانشگاه کارنگی ملون روش جدیدی را برای تشخیص اشکال و حرکات سه بعدی بدن انسان در یک اتاق و تنها با است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیستمی که پشت دیوار را نشان می دهد

سیستمی که پشت دیوار را نشان می دهد