مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 بهمن 1401 ساعت 14:252023-01-21اقتصادي

11همت از کف دلالان رفت/ عرضه خودرو در بورس رانت را از بین می برد


رییس انجمن صنایع همگن قطعه سازی با بیان اینکه عرضه کامل خودرو در بورس رانت را حذف می کند، گفت: در این مدت که خودرو در بورس عرضه شده، 11 هزار میلیارد تومان از کف دلالان خارج شده است.

- محمدرضا نجفی منش در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: توقف بخشی از قرعه کشی و آغاز عرضه خودرو در بورس کالا باعث شد در این مدت کوتاه، 11 هزار میلیارد تومان از کف دلالان برود و به جیب خودروسازان و مردم واریز شود؛ این فرآیند باید با جدیت بیشتری دنبال شود تا کل رانت در این صنعت حذف شود.

رییس هیأت مدیره انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور ادامه داد: درست ترین حالت برای قیمتگذاری خودرو این است که قیمت ها تحت نظارت متولی این صنعت از سوی خودروسازان پیشنهاد شود اما دخالت 29 نهاد در قیمت گذاری خودرو، مانع این مسیر شده است؛ این اتفاق باعث شده که حداقل 120 تا 150 هزار میلیارد تومان به خودروسازان ضرر وارد شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون تنها راه منطقی برای عرضه خودرو، بورس کالا است، گفت: این موضوع را باید مورد توجه داشته باشیم که خودروسازی ها کاملاً دولتی نیستند و بخش زیادی از مردم سهامدار این شرکتها هستند؛ بنابر این، تصمیماتی از جمله قیمت گذاری دستوری یا فرمولی توسط هر نهادی، در واقع تنبیه سهامداران و سود رساندن به یک سری دلال است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

11همت از کف دلالان رفت/ عرضه خودرو در بورس رانت را از بین می برد

11همت از کف دلالان رفت/ عرضه خودرو در بورس رانت را از بین می برد