مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 بهمن 1401 ساعت 13:452023-01-21بين الملل

گزارش رسانه کره ای؛ وقتی دهان رییس جمهور بزرگ ترین خطر امنیتی می شود


یک رسانه کره ای در تحلیل اظهارات نسنجیده رییس جمهور کره جنوبی علیه ایران نوشت که یون از سمت دادستانی عمومی به ریاست جمهوری رسیده و بخاطر گاف های پی در پی بدنام است و باید هرچه سریع تر به دنبال ترمیم روابط با تهران باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، اظهارات نسنجیده اخیر یون سوک یئول رییس جمهور کره جنوبی در امارات عربی متحده و استفاده وی از لفظ دشمن برای خطاب قرار دادن ایران همچنان واکنش های منفی به خصوص از مقام های کره ای و رسانه های این کشور را به همراه دارد.

روزنامه کوریاتایمز با تأکید بر لزوم تلاش سئول بر بهبود و ترمیم روابط با جمهوری اسلامی ایران گزارش کرد، تهران-نو (خیابان تهران) در منطقه گانگام جنوب سئول تنها خیابان در کره جنوبی است که به نام یک شهر خارجی نامگذاری شده است و از طرف دیگر، جمهوری اسلامی ایران نیز نام یکی از خیابان های خود در شهر تهران را سئول نامگذاری کرده است.

این رسانه کره ای با این مقدمه ادامه داد که روابط خواهرانه بین تهران و سئول نمایانگر نمونه موفق دیپلماسی عملگرایانه بین کره و ایران است.

کوریاتایمز سپس به اظهارات نسنجیده رییس جمهور کره جنوبی علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و نوشت که یون سوک سئول اگر کامل به این روابط لطمه وارد نکرده باشد، به شدت به آن آسیب زده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش رسانه کره ای؛ وقتی دهان رییس جمهور بزرگ ترین خطر امنیتی می شود

گزارش رسانه کره ای؛ وقتی دهان رییس جمهور بزرگ ترین خطر امنیتی می شود