مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 بهمن 1401 ساعت 12:252023-01-21اقتصادي

توزیع 800 تن خوراک دام مدت دار بین عشایر استان یزد


رییس اداره امور عشایر استان یزد گفت: بیش از 800 تن خوراک دام با پرداخت شش ماهه در مناطق عشایری استان یزد طی یک ماه گذشته توزیع شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در یزد، مشکل اصلی کنونی مردمان عشایر کشور به خشک سالی و به تبع آن از بین رفتن مراتع و همچنین افزایش قیمت نهاده های دامی مربوط می شود که تمام ابعاد زندگی اجتماعی آن ها ازجمله امور درمانی، بهداشتی، آموزشی و در نتیجه آینده فرزندان عشایر را تحت تأثیر قرار می دهد.

جواد شمس، رییس اداره امور عشایر استان نیز در این باره به خبرنگار فارس از یزد، اظهار کرد: خشک سالی و کاهش بارندگی ها ازاین رو بر زندگی عشایر مولد کشور تأثیرگذار است که مراتع را با فقر پوشش گیاهی و علوفه ای مواجه کرده و در واقع وابستگی شدید زندگی عشایری به مراتع و پرورش دام باعث می شود، معیشت روزانه و زندگی آنان تحت تأثیر قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به فقر مراتع، مشکلات اقتصادی و عدم نقدینگی عشایر، اداره امور عشایر استان با همکاری کارخانه های خوراک دام و انعقاد تفاهم نامه ای در این زمینه، اقدام به توزیع بیش از 800 تن خوراک دام با پرداخت شش ماهه در مناطق عشایری کرد.

شمس هدف از این اقدام را حفظ دام مولد عنوان کرد و گفت: در حال حاضر عدم نقدینگی عشایر و  گرانی خوراک دام عمده ترین مشکل عشایر در پروش دام است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توزیع 800 تن خوراک دام مدت دار بین عشایر استان یزد

توزیع 800 تن خوراک دام مدت دار بین عشایر استان یزد