مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 بهمن 1401 ساعت 12:052023-01-21اجتماعي

همه مقصران بزرگ ترین مصداق نقض حقوق عامه


دستگاه های گوناگونی در حوزه اجرایی شدن قانون هوای پاک مسئولیت دارند که به رغم گذشت بیش از پنج سال از تصویب آن تاکنون اقدامی عملی برای بهبود وضعیت کیفیت هوا انجام نداده اند.

- خبرگزاری مهر ، گروه جامعه؛ همه ساله 29 دی ماه روز ملی هوای پاک است و شعار این روز برای سال جاری هوای پاک، حقوق عامه و اراده ملی است.

بر اساس قانون هوای پاک که بیش از پنج سال از تصویب آن می گذرد، 19 دستگاه به صورت غیرمستقیم و 14 دستگاه به صورت مستقیم در مدیریت و کاهش آلودگی هوای کلانشهرها نقش دارند.

دستگاه های مسئول در مدیریت آلودگی هوا شامل وزارت کشور، سازمان حفاظت محیط زیست، شهرداری ها، نیروی انتظامی، سازمان ملی استاندارد، وزارت صمت، وزارت نفت، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، وزارت نیرو، وزارت راه و شهرسازی، بیمه مرکزی، سازمان اداری و استخدامی، سازمان برنامه و بودجه، وزارت اقتصاد و امور دارایی، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان صدا و سیما، وزارت علوم و سازمان هواشناسی است.

14 دستگاهی که به صورت مستقیم وظیفه مدیریت را برعهده دارند، شامل وزارتخانه های نفت، نیرو، کشور و شهرداری ها، راه و شهرسازی، اقتصادی و امور دارایی، صمت، بهداشت درمان و آموزش پزشکی، آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان حفاظت محیط زیست، معاونت راهنمایی و رانندگی، نیروی ان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همه مقصران بزرگ ترین مصداق نقض حقوق عامه

همه مقصران بزرگ ترین مصداق نقض حقوق عامه