مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 بهمن 1401 ساعت 11:052023-01-21اجتماعي

ریشه یابی پدیده آلودگی هوا در استان قزوین/ نقش نیروگاه شهید رجایی چقدر است؟


قرار گرفتن نام قزوین در ردیف آلوده ترین شهرهای کشور به موضوع مهمی بدل شده که دلایل شکل گیری آن همواره مورد سوال مردم این خطه واقع بوده است.

دغدغه ای که این روزها، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین- هاجر عبدالهی، امروزه آلودگی هوا به یکی از معضلات اصلی در کشور تبدیل شده است.

این پدیده نامبارک به طرق مختلف آثار زیانبار دراز مدت و کوتاه مدت بر سلامت انسانها می گذارد که معمولا میزان این آسیب ها بستگی به غلظت مواد شیمیایی موجود در هوا و همچنین میزان قرار گرفتن افراد در معرض هوای آلوده دارد.

قزوین در قامت یک استان صنعتی و از قطب های تولیدی کشور، طی سال های اخیر با چالش های جدی و اساسی حول موضوع آلودگی هوا دست و پنجه نرم کرده است.

هفته گذشته در خبری که رسانه های مختلف به انتشار آن پرداختند، از قزوین به عنوان یکی از آلوده ترین شهرهای کشور یاد شد، موضوعی که واکنش گسترده افکار عمومی را به دنبال داشت.

در این خبر با بررسی شاخص آلایندگی هوا در شهرها و استان های مختلف، قزوین با شاخص 185 در ردیف صدرنشینان آلودگی هوا قرار گرفت.

مطابق آمارهای اعلامی این استان در فصول مختلف امسال روزهای آلوده زیادی را به خود اختصاص داده و در دو ماه اخیر روزهای پاک را خیلی کم تجربه کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ریشه یابی پدیده آلودگی هوا در استان قزوین/ نقش نیروگاه شهید رجایی چقدر است؟

ریشه یابی پدیده آلودگی هوا در استان قزوین/ نقش نیروگاه شهید رجایی چقدر است؟