مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 بهمن 1401 ساعت 09:372023-01-21اقتصادي

تولید سالانه 50 میلیون گل شاخه بریده در خمین


سالانه 50 میلیون گل شاخه بریده در خمین تولید می شود که به دلیل کیفیت بالای گل تولیدی در خمین، بخش عمده ای از این محصولا به بازار گل تهران ارسال می شود.

- ایسنا/مرکزی مدیر جهاد کشاورزی خمین گفت: سالانه 50 میلیون گل شاخه بریده در خمین تولید می شود که به دلیل کیفیت بالای گل تولیدی در خمین، بخش عمده ای از این محصولا به بازار گل تهران ارسال می شود.

احمدرضا جعفری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد:سطح زیر کشت گلخانه های شهرستان خمین بالغ بر 112 هکتار است که 95 هکتار آن گلخانه های گل و کیاهان زینتی با ظرفیت تولید سالانه 50 میلیون گل شاخه بریده و 17 هکتار گلخانه های سبزی و صیفی شامل خیار، فلفل دلمه ای رنگی و گوجه فرنگی با ظرفیت هزار تن در سال هستند.

وی تعداد بهره برداران در بخش گلخانه های شهرستان را 280 نفر عنوان کرد و افزود: انواع گل های رز، میخک، شب بو، گلایل، لیلیوم، ژربرا، داوودی و.

در این شهرستان تولید می شود که بیشترین سطح کشت به گل رز و گلایل اختصاص دارد و سالانه تقریبا 10 تا 15 درصد به سطح زیرگشت گلخانه ها اضافه می شود.

مدیر جهاد کشاورزی خمین بیان کرد: علاوه بر فضای گلخانه ای، تولید گل و گیاه در 14 هکتار فضای باز نیز انجام می شود که بیشتر مختص رز و گلایول است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید سالانه 50 میلیون گل شاخه بریده در خمین

تولید سالانه 50 میلیون گل شاخه بریده در خمین