مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 بهمن 1401 ساعت 08:552023-01-21اجتماعي

پدیده ای نادر از «غبار الماس» در کوه های «شاهو»


آنچه روی درختان بلوط دامنه کوه های شاهو استان کرمانشاه بوضوح قابل رویت است، پوشش برف نیست بلکه کریستال های بسیار زیر و پودر مانند یخ موسوم به «غبار الماسی» است که در دماهای پایین و از آسمان بدون ابر ریزش می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، شاهو نام کوهستانی در شمال غرب استان کرمانشاه و جنوب استان کردستان است که از شرق سلیمانیه عراق تا شمال شهر روانسر امتداد یافته است.

شاهو چنان در فرهنگ کُردها و به ویژه کُردهای هورامان نقش دارد که نام آن را بر روی پسران می گذراند؛ این کوهستان از طبیعت زیبا و دست نخورده ای برخوردار است و در هر فصلی با توجه به جاذبه های زیبای و چشمه های طبیعی آن میزبان گردشگرانی از اقصی نقاط کشور است، اما در این روزهای سرد سال، دامنه کوه با بلوط های با رنگ سفید به کوهستان رنگ خاصی داده و چشم هر گردشگر را به سمت خود جذب می کند.

آنگونه که هواشناسی شهرستان روانسر اعلام کرده، آنچه روی درختان بلوط دامنه کوه های شاهو  بوضوح قابل رویت است، پوشش برف نیست بلکه کریستال های بسیار زیر و پودر مانند یخ موسوم به غبار الماسی است که در دماهای پایین و از آسمان بدون ابر ریزش می کند.

این پدیده زمانی رخ می دهد که لایه ای از غبار یخ در جو ظاهر شود و شبیه یک مه است که در نزدیکی سطح زمین و دره ها تشکیل می شود، این کریستال ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پدیده ای نادر از «غبار الماس» در کوه های «شاهو»

پدیده ای نادر از «غبار الماس» در کوه های «شاهو»