مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 دی 1401 ساعت 17:502023-01-20سياسي

تمایل روسیه برای همکاری در ساخت راه آهن رشت-آستارا


طی سفر دستیار ویژه رییس جمهور روسیه به منظور همکاری در ساخت راه آهن رشت - آستارا، توافقاتی صورت گرفت و با برگزاری نشست های کارشناسی، - پیشنهادات دو کشور برای این همکاری ارایه شد که با توجه به اشتیاق بالای کشور روسیه امیدواریم تا پایان سال به یک توافق اجرایی برای احداث این مسیر ریلی و انقلاب در ترانزیت بین المللی منطقه برسیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دستیار ویژه رییس جمهور روسیه و هیات همراه، چهارشنبه از راه آهن رشت- آستارا، رشت- کاسپین و بارانداز راه آهن آستارا بازدید کردند و با ارائه پیشنهادات برای همکاری در احداث راه آهن رشت- آستارا و یک برنامه کلان ترانزیتی تمایل خود را همکاری اعلام کردند.

در این راستا به نقل از شرکت مادر تخصصی ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی احداث راه آهن رشت-آستارا را یک انقلاب در ترانزیت بین المللی و منطقه ای اعلام کرد و گفت: با تکمیل شدن این بخش از کریدور ریلی شمال-جنوب تحولی در حوزه تبادل کالا و بار در قسمت شرق و غرب صورت می گیرد و می تواند مسیری جذاب، اقتصادی و با امنیت کامل برای جابه جایی بار نسبت به مسیر موجود باشد.

وی با اشاره به مذاکرات متعدد با کشور روسیه برای این همکاری اظهار داشت: به دنبال جلسات کارشناسی توافقاتی در سطوح بالا میان دو کشور صورت گرفت، پیشنهادات کتبی طرفین تبادل ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمایل روسیه برای همکاری در ساخت راه آهن رشت-آستارا

تمایل روسیه برای همکاری در ساخت راه آهن رشت-آستارا