مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 دی 1401 ساعت 15:402023-01-20اقتصادي

سهم زنان از مدیریت صنعتی یک پنجم مردان است


یک فعال حوزه صنعت خواستار افزایش سهم مدیریتی زنان در این بخش شد و گفت: سهم زنان از مدیریت در حوزه صنعت یک پنجم مردان هم نیست.

- اشکناز اورعی در گفت و گو با ایسنا، درباره حضور زنان در صنعت گفت: تصور غلطی در میان برخی رایج شده و معتقدند که زنان نباید وارد بخش صنعت و مشاغلی از این دست شوند.

این در حالی است که مقایسه آمار و عملکرد معدود زنانی که به جایگاه های مدیریتی در بخش صنعت رسیده اند نشان می دهد که این تصور کاملا نادرستی است.

وی با بیان اینکه باید چهره مردانه صنعت تغییر کند، گفت: وقتی صحبت از تغییر چهره مردانه می شود، منظور این نیست که از حالا باید چهره صنعت زنانه شود، بلکه معتقدم باید به توانایی های زنان اعتماد شده و بر اساس شایسته سالاری و صرف نظر از جنسیت به آنان توجه شود.

این فعال حوزه صنعت ادامه داد: نکته مهم دیگری هم در مورد زنان وجود دارد و آن حضور زنان در رده های مختلف تصمیم سازی و تصمیم گیری در کشور است.

وقتی می گوییم زنان باید در صنعت حضور داشته باشند، منظور این است که باید در رده های تصمیم گیری و تصمیم سازی و مدیریتی مشارکت داشته باشند.

اورعی با بیان اینکه در حال حاضر سهم زنان در جایگاه های مدیریتی و تصمیم گیری حوزه صنعت بسیار اندک است، گفت: من با ارفاق می توانم بگویم که این سهم کمتر از یک پنجم مردان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم زنان از مدیریت صنعتی یک پنجم مردان است

سهم زنان از مدیریت صنعتی یک پنجم مردان است