مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 دی 1401 ساعت 13:552023-01-20بين الملل

رویترز: پاناما حق استفاده از پرچم خود را برای 136 نفتکش مرتبط با ایران لغو کرد


جب بوش، فرماندار سابق فلوریدا و عضو هیات مشاوره گروه اتحاد علیه ایران هسته ای، دوشنبه هفته جاری با انتشار مقاله ای در روزنامه واشنگتن پست به نحوه استفاده ایران از پرچم پاناما و ثبت نفت کش ها در این کشور برای دور زدن تحریم های آمریکا پرداخته بود.

- جب بوش، فرماندار سابق فلوریدا و عضو هیات مشاوره گروه اتحاد علیه ایران هسته ای، دوشنبه هفته جاری با انتشار مقاله ای در روزنامه واشنگتن پست به نحوه استفاده ایران از پرچم پاناما و ثبت نفت کش ها در این کشور برای دور زدن تحریم های آمریکا پرداخته بود.

اداره دریانوردی پاناما، بزرگ ترین نهاد ثبت کشتی ها در جهان، حق استفاده از پرچم خود را برای 136 نفتکش مرتبط با شرکت ملی نفت ایران لغو و ثبت آن ها را متوقف کرد.

  خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه 28 دی ماه گزارش داد که این تصمیم، به خاطر افشاگری سازمان اتحاد علیه ایران هسته ای درباره استفاده ایران از امکانات ثبت نفتکش در پاناما برای دور زدن تحریم ها بوده است.

  این سازمان بانفوذ و غیردولتی آمریکا روز پنج شنبه 29 دی ماه نیز در وب سایت خود اعلام کرد فهرست 140 نفتکشی را که با پرچم پاناما در نقض تحریم های آمریکا و حمل نفت ایران دخیل بوده اند، به اداره دریانوردی این کشور تحویل داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رویترز: پاناما حق استفاده از پرچم خود را برای 136 نفتکش مرتبط با ایران لغو کرد

رویترز: پاناما حق استفاده از پرچم خود را برای 136 نفتکش مرتبط با ایران لغو کرد