مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 دی 1401 ساعت 11:402023-01-20پزشكي

اضافه وزن بیش از 56 درصد افراد بالای 18 سال کشور


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حسین فرشیدی در افتتاحیه هشتمین کنگره پیشگیری و درمان چاقی گفت: چاقی یکی از مهمترین عوامل موثر بر افزایش بیماریزایی، - معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: بیش از 56 درصد جمعیت بالای 18 سال کشور دارای شاخص توده بدنی بالای 30 و اضافه وزن و چاقی هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حسین فرشیدی در افتتاحیه هشتمین کنگره پیشگیری و درمان چاقی گفت: چاقی یکی از مهمترین عوامل موثر بر افزایش بیماریزایی، افزایش بار مالی بر نظام سلامت و مرگ و میر است.

 وی با اشاره به افزایش متوسط سن جمعیت کشور افزود: با افزایش امید به زندگی شاهد افزایش سن جمعیت هستیم، اما متاسفانه نسبت جوانان به کل جمعیت کشور کاهش یافته است.

اگر این جمعیت جوان همراه با اضافه وزن و چاقی باشد آینده خوبی را نمی توان ترسیم کرد.

اجرای طرح بسیج ملی تغذیه سالم و تقارن با برگزاری این کنگره را باید به فال نیک گرفت چراکه شعار امسال این بسیج ملی، زندگی بهتر با وزن مناسب است.

 معاون وزیر بهداشت بر ضرورت آموزش و اطلاع رسانی در حوزه کنترل و پیشگیری از چاقی در جامعه تاکید کرد و گفت: با فرهنگ سازی اجتماعی یا آموزش پیشگیری از چاقی در جامعه می توانیم از حوزه درمان به سمت خودمراقبتی برویم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اضافه وزن بیش از 56 درصد افراد بالای 18 سال کشور

اضافه وزن بیش از 56 درصد افراد بالای 18 سال کشور