مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 دی 1401 ساعت 11:312023-01-20بين الملل

اعتصابات در فرانسه


با آغاز اعتصاب سراسری در اعتراض به افزایش دو ساله سن بازنشستگی در فرانسه، کارگران دست از کار کشیدند و در نتیجه قطارها از حرکت ایستاده، مدارس تعطیل و راه بر انتقال محموله های پالایشگاه ها مسدود شد و کارگران اعتصابی فرانسوی تظاهرات گسترده ای را علیه برنامه .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از سی ان ان اعتصابات خدمات قطار، پروازها، مدارس و مشاغل را در فرانسه در روز پنجشنبه مختل کرد زیرا اتحادیه های کارگری اعتراضات گسترده ای را علیه برنامه های دولت برای افزایش سن بازنشستگی برای اکثر کارگران رهبری کردند.

اعتراضات در شهرهای بزرگ فرانسه از جمله پاریس، مارسی، تولوز، نانت و نیس بسیاری از خدمات حمل و نقل را متوقف کرد.

برج ایفل به روی بازدیدکنندگان بسته شد.

طبق گزارش BFMTV وابسته به سی ان ان ، پلیس در جریان درگیری های سطح پایین با معترضان در پاریس گاز اشک آور پرتاب کرد و تا ساعت 11 صبح به وقت شرقی، اطلاعات بیش از 30 نفر را برای بازجویی قرار داد.

هشت تن از بزرگترین اتحادیه های کارگری خواستار برگزاری اولین روز اعتصاب و اعتراض علیه اصلاحات حقوق بازنشستگی شده اند که توسط دولت امانوئل ماکرون، رییس جمهور آمریکا رونمایی شد.

این قانون، شهروندان فرانسوی را ملزم می کند تا از 62 سال در حال حاضر تا 64 سال کار کنند تا واجد شرایط دریافت مستمری کامل دولت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتصابات در فرانسه

اعتصابات در فرانسه