موضوعات داغ: - مستمري بگيران - انتخابات مجلس - تامين اجتماعي - مسابقات كشتي - سهام عدالت متوفيان - بازنشستگان تامين اجتماعي - سرمايه گذاران - محصولات ايران خودرو - ايران خودرو - بازار خودرو - بازي شب گذشته بارسلونا - رييس واحد علوم و تحقيقات - لائوتارو مارتينس - قهرمان بوندسليگا - عبدالحميد ضيايي - نفت مسجد سليمان فولاد - مناسبات تجاري ايران و عراق - مهاجرت دانشجويان - پيام رهبر معظم انقلاب - گزارش تصويري اختصاصي - محمد صادق افراسيابي - دم ديلگون - بحران غزه

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 دی 1401 ساعت 11:252023-01-20بين الملل

عربستان: عادی سازی با اسراییل به نفع منطقه است


وزیر امور خارجه عربستان با تاکید بر این که «عادی سازی با اسراییل به نفع منطقه است» اذعان داشت که ریاض در تلاش است تا راهی برای تعامل با دولت سوریه پیدا کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، فیصل بن فرحان ، وزیر امور خارجه عربستان سعودی با تاکید بر این ریاض معتقد است که عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مفید خواهد بود، تصریح کرد که عربستان به دنبال راهی برای تعامل با دولت سوریه است.

طبق گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم ، بن فرحان در مصاحبه با شبکه تلویزیون بلومبرگ طی شرکتش در مجمع داووس سوییس، تاکید کرد: ما دائماً گفته ایم که معتقدیم عادی سازی با اسراییل چیزی است که تا حد زیادی به نفع منطقه است .

او در این باره توضیح داد: توافق برای تشکیل کشور فلسطین پیش شرطی برای پادشاهی سعودی است تا رسماً روابط دیپلماتیکش با اسراییل را برقرار کند؛ عادی سازی حقیقی و ثبات واقعی جز با امید دادن به فلسطینیان محقق نخواهد شد .

بن فرحان درباره موضع ریاض در قبال دمشق نیز خاطرنشان کرد: ما با شرکای خود کار می کنیم تا راهی برای تعامل با دولت دمشق بیابیم؛  به گونه ای که حرکت های ملموسی به سوی راه حل سیاسی ارائه شود .

وزیر خارجه عربستان در این خصوص افزود: کشورهای منطقه باید برای یافتن یک راه حل سیاسی برای جنگ داخلی 12ساله سوریه با یکدیگر همکاری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عربستان: عادی سازی با اسراییل به نفع منطقه است

عربستان: عادی سازی با اسراییل به نفع منطقه است