مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 دی 1401 ساعت 11:102023-01-20سياسي

چرا بازرگان بازی را به رقیب واگذار کرد؟


5 سال قبل در همایش بازرگان و انقلاب اسلامی پرسشی طرح شد که در این نوشته به آن پرداخته شده است: اگر مهندس بازرگان یک سیاست مدار کهنه کار و با هوش با دهه ها سابقه فعالیت سیاسی و سال ها زندان بود چرا و چگونه بازی را به روحانیون واگذار کرد.

- .

   عصر ایران؛ مهرداد خدیر- امروز 30 دی ماه، بیست و هشتمین سالروز درگذشت مهندس مهدی بازرگان نخست وزیر دولت موقت ( دولت انتقالی از سلطنت پهلوی به جمهوری اسلامی) است که پس از 9 ماه نخست وزیری، عضویت در شورای انقلاب و 4 سال نمایندگی مجلس شورای اسلامی و در پی حذف نیروهای ملی - مذهبی از حاکمیت در جایگاه منتقد فعالیت کرد و هر چند ثمره مخالفت خود با ادامه جنگ بعد از بازپس گیری بندرخرمشهر را با قبول قطعنامه 598 دید، اما در دیگر آرزوهای سیاسی چنین نبود و تحقق آنها را ندید.

  استاد و رییس پیشین دانشکده فنی دانشگاه تهران و مؤسس اصلی نهضت آزادی ایران تنها سه روز بعد از بازگشت امام خمینی و در حالی که شاپور بختیار نخست وزیر و مستقر بود، مأمور تشکیل دولت انقلابی شد.

  بختیار قبل تر گفته بود: کشور، نمی تواند بیش از یک دولت داشته باشد و رهبر انقلاب در نطق 12 بهمن 1357 و پیش از آن که نام نخست وزیر مورد نظر فاش شود، به صراحت گفت: مردک می گوید که یک مملکت که با دو دولت نمی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا بازرگان بازی را به رقیب واگذار کرد؟

چرا بازرگان بازی را به رقیب واگذار کرد؟