مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 دی 1401 ساعت 10:152023-01-20اقتصادي

کاهش قیمت خودرو و آرام شدن بازار با عرضه در بورس/ قیمت خودروهای کارکرده نزولی شد


با افزایش عرضه خودرو در بورس کالا و فروش خودروها زیر قیمت بازار، قیمت خودروهای دست دوم که پیش از این بر مبنای قیمت های کاذب بازار آزاد، نرخ گذاری می شد به تدریج در حال کاهش است و قیمت این خودروها بر مبنای قیمت معاملاتی بورس کالا تعیین می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، عرضه خودرو در بورس کالا با وجود برخی مخالفت ها، اما پس از گذشت 6 ماه از آغاز اولین عرضه ، در روزهای اخیر در حال نشان دادن  آثار مثبت خود در زمینه کاهش قیمت خودرو است.

به گفته برخی از دست اندرکاران صنعت و بازار خودرو، با استمرار عرضه در بورس کالا، دستاورد مثبت بیشتری حاصل از این اتفاق محقق می شود.

در روش های قبلی عرضه خودرو نظیر قرعه کشی، دلالان و مافیای خودرو، سود های کلانی با ارقامی نظیر 150 هزار میلیارد داشته اند که درواقع زیان انباشته خودروسازان بوده که عاید دلالان شده است.

همنی دلالان و سفته بازان خودرو که از عرضه خودرو در بورس کالا متضرر شده اند تلاش می کنند عرضه خودرو در بورس کالا متوقف شود، همین موضوع اخیر  رفت و برگشت عرضه دنا پلاس در بورس کالا، یکی از تلاش های آنها به منظور دستیابی به توقف عرضه خودرو در بورس کالا بود که البته با ورود و حمایت وزیر اقتصاد و نامه وی به رییس سازمان بورس عرضه انجام شد، پس از آن بود که مدیران عامل هر دو خودرو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش قیمت خودرو و آرام شدن بازار با عرضه در بورس/ قیمت خودروهای کارکرده نزولی شد

کاهش قیمت خودرو و آرام شدن بازار با عرضه در بورس/ قیمت خودروهای کارکرده نزولی شد