مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 دی 1401 ساعت 16:152023-01-19بين الملل

سفر رییس ستاد ارتش الجزایر به فرانسه برای اولین بار بعد از 17 سال


سال گذشته میلادی، تنش ها میان دو کشور فرانسه و الجزایر پس از اظهارات محدودکردن ویزای شهروندان الجزایری برای سفر به فرانسه و اظهارات جنجالی امانوئل ماکرون علیه دولت و رییس جمهوری الجزایر بالا گرفت.

- سال گذشته میلادی، تنش ها میان دو کشور فرانسه و الجزایر پس از اظهارات محدودکردن ویزای شهروندان الجزایری برای سفر به فرانسه و اظهارات جنجالی امانوئل ماکرون علیه دولت و رییس جمهوری الجزایر بالا گرفت.

رییس ستاد ارتش الجزایر اواخر ماه جاری میلادی به فرانسه عزیمت می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی، سعید شنقریحه، رییس ستاد مشترک ارتش الجزایر در جریان سفرش به فرانسه در ماه ژانویه با تیه ری بورکار، همتای فرانسوی خود جهت انجام مقدمات سفر عبدالمجید تبون، رییس جمهور الجزایر به فرانسه که در ماه آینده میلادی انجام خواهد شد، دیدار خواهد کرد.

این دیدار دارای معنای نمادین است، چرا که در طول 17 سال گذشته بی سابقه است و آخرین سفر رییس ستاد ارتش الجزایر به فرانسه توسط احمد قاید صالح، در ماه مه 2006 انجام شده است.

بورکار در 25 و 26 اوت 2022 در جریان سفر امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه به الجزایر با همتای خود در این کشور دیدار کرد و در آن زمان، این دو ژنرال درباره اوضاع امنیتی منطقه ساحل آفریقا و تقویت همکاری میا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر رییس ستاد ارتش الجزایر به فرانسه برای اولین بار بعد از 17 سال

سفر رییس ستاد ارتش الجزایر به فرانسه برای اولین بار بعد از 17 سال