مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 دی 1401 ساعت 14:352023-01-19اقتصادي

وجود 130 هزار بنای ناپایدار در آذربایجان شرقی/ 5 درصد بناهای ناپایدار کشور در استان


معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اعلام اینکه بیش از 5 درصد بناهای ناپایدار کشور در آذربایجان شرقی است، گفت: براساس آمار مرکز آمار ایران، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، محمد آیینی ظهر امروز در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان آذربایجان شرقی شهرداری ها را شرکای اصلی و راهبردی این شرکت دانست و اظهار کرد: گزارش شهرداری تبریز درخصوص رشد قابل توجه نوسازی بافت فرسوده مایه خرسندی است.

وی با اعلام اینکه بیش از 5 درصد بناهای ناپایدار کشور در آذربایجان شرقی است، افزود: براساس آمار مرکز آمار ایران، 130 هزار بنای ناپایدار در بافت های فرسوده، مناطق حاشیه نشین و بافت تاریخی این استان وجود دارد که اگر این بناها نوسازی شوند به اندازه 3 برابر ظرفیت تولید واحد مسکونی دارند که نیاز استان به مسکن را تامین می کند.

وی با اشاره به تمهیدات وزارت راه و شهرسازی در این خصوص، گفت: با توجه به توان مالی ساکنان این مناطق و عدم تمایل پیمانکاران برای سرمایه گذاری، وزارت راه و شهرسازی به شهرداری ها اجازه داده است که مشوق هایی را برای نوسازی بافت های فرسوده به شهروندان ارائه کنند.

آیینی با اشاره به اینکه نوسازی این بافت ها در 8 سال قبل از دولت سیزدهم به حداقل رسیده بود، افزود: باید تلاش کنیم تا دوباره این بحث را رونق داده و سالانه بتوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وجود 130 هزار بنای ناپایدار در آذربایجان شرقی/ 5 درصد بناهای ناپایدار کشور در استان

وجود 130 هزار بنای ناپایدار در آذربایجان شرقی/ 5 درصد بناهای ناپایدار کشور در استان