مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 دی 1401 ساعت 13:502023-01-19اجتماعي

ثبت 42 روز آلوده در لرستان/ زنگ خطر هوای ناپاک به صدا درآمده است


سال جاری 42 روز هوای آلوده در لرستان به ثبت رسیده که در مقایسه با سال گذشته افزایش میزان آلودگی را نشان می دهد.

- علی سالاروند امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در خرم آباد، با اشاره به مناسبت امروز مبنی بر روز ملی هوای پاک، اظهار کرد: از 24 تا 30 دی ماه به عنوان هفته هوای پاک و روز 29 دی هر سال به نام روز هوای پاک نام گذاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به آلودگی ها در کلان شهرها و ریزگردهای چند سال اخیر، مردم خوشبختانه حساسیت بیشتری نسبت به الزام هوای پاک دارند.

مدیرکل محیط زیست لرستان با بیان اینکه زنگ خطر آلودگی هوا به صدا درآمده است، گفت: چند سالی است که هوای ناپاک در جهان، کشور و به تبع لرستان در جریان است و باید برای کاهش این اثر اقدامات موثری را انجام داد .

سالاروند، گسترش هوای ناپاک را یک تهدید جدی خواند و افزود: بر اساس آمارها سالانه بین 15 تا 20 دصد مرگ ومیرها در جهان ناشی از آلودگی هوا است.

وی بیان داشت: در لرستان آلودگی ناشی از وارونگی دمایی، عوامل خودرویی و کارخانجات صنعتی نداریم، با این وجود آلودگی این استان ناشی از ورود ریزگرد و گردوغبار از سوی کشورهای همسایه همچون عراق است.

مدیرکل محیط زیست لرستان گفت: سال جاری 42 روز هوای آلوده در لرستان به ثبت رسیده که در مقایسه با سال گذشته افزایش میزان آلودگی را نشان می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت 42 روز آلوده در لرستان/ زنگ خطر هوای ناپاک به صدا درآمده است

ثبت 42 روز آلوده در لرستان/ زنگ خطر هوای ناپاک به صدا درآمده است