مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 دی 1401 ساعت 13:302023-01-19بين الملل

کره جنوبی سفیر ایران را فراخواند


خبرگزاری رویترز گزارش داد که کره جنوبی در اقدامی مشابه سفیر جمهوری اسلامی ایران در سئول را فراخواند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از رویترز ایران و کره جنوبی در اقدامی مشابه و در رابطه با اظهارات اخیر رییس جمهور کره جنوبی که ایران را دشمن امارات متحده عربی توصیف کرده بود، سفرای یکدیگر را فراخواندند.

بنابر این گزارش، ساعاتی پس از آن که وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد در واکنش به اظهارات رییس جمهور کره جنوبی سفیر این کشور در تهران را احضار کرده است، سئول نیز سفیر جمهوری اسلامی ایران را فراخواند.

این اقدامات پس از آن انجام گرفت که یون سوک یئول، رییس جمهور کره جنوبی روز دوشنبه در دیدار با سربازان کره ای در ابوظبی در اظهاراتی فاقد وجاهت دیپلماتیک ادعا کرد که کره جنوبی و امارات در شرایط بسیار مشابه هستند و هر کدام با دشمن خود، یعنی کره شمالی و ایران به عنوان بزرگترین تهدید روبرو هستند.

این اظهارات خارج از عرف دیپلماتیک از سوی رییس جمهور کره جنوبی با پاسخ تند مقامات ایران و انتقاد شدید برخی مقامات کره ای مواجه شد.

لی جائه میونگ رهبر حزب دموکراتیک کره جنوبی که اپوزیسیون اصلی این کشور محسوب می شود روز چهارشنبه از اظهارات اخیر یون سوک یئول به شدت انتقاد کرد و از او خواست تا درک بهتری از اصول دیپلماسی و امنیت داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کره جنوبی سفیر ایران را فراخواند

کره جنوبی سفیر ایران را فراخواند