مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 دی 1401 ساعت 12:352023-01-19فرهنگي

دود جشنواره فیلم برلین در چشم سینمای مستقل ایران


جشنواره فیلم برلین که به عنوان یکی از سیاسی ترین جشنواره های فیلم جهان شناخته می شود، اعلام کرد: تمامی کمپانی های فیلمسازی، رسانه ها و روزنامه نگاران ایرانی اجازه حضور در دوره آتی این رویداد سینمایی را نخواهند داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این رویداد سینمایی که سال گذشته فیلسماسازن و روزنامه نگاران روسی را از حضور منع کرده بود، با انتشار بیانیه ای تاکید کرد جشنواره فیلم برلین و بازار فیلم اروپا به هیچ کمپانی یا رسانه ای که با دولت روسیه یا ایران ارتباط مستقیم دارند، مجوز حضور نخواهد داد.

جشنواره برلین سال گذشته پس از جنگ روسیه در اوکراین، ممنوعیتی را برای کمپانی ها، فیلم ها و رسانه های تحت حمایت روسیه اعمال کرد که این سیاست توسط جشنواره های کن و ونیز هم دنبال شد و حالا جشنواره برلین، سینمای ایران را به فهرست تحریم خود اضافه کرده است.

این در حالی است که جشنواره فیلم برلین با رویکردها و تمایل های سیاسی اش، همواره بیشتر محل حضور و موفقیت فیلمسازان به نسبت دگراندیش سینمای ایران بوده است؛ حضوری که ایران را در دهه گذشته به عنوان پرافتخارترین کشور خارجی حاضر در این جشنواره معرفی و تثبیت کرده بود.

درواقع تصمیم اخیر، بیش از آنکه به ضرر نهاهایی چون بنیاد سینمایی فارابی باشد که معمولا هر ساله دارای غرفه ای در بازار فیلم جشنواره برل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دود جشنواره فیلم برلین در چشم سینمای مستقل ایران

دود جشنواره فیلم برلین در چشم سینمای مستقل ایران