مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 دی 1401 ساعت 11:552023-01-19سياسي

«کوفته تبریزی»؛ میراث یک سرزمین


«کوفته تبریزی»، یکی از غذاهای معروف و پرطرفدار در خطه آذربایجان ایران است که خاستگاه اصلی آن آذربایجان شرقی است و مردم این استان این غذا را بیشتر برای مهمانان ارزشمندشان طبخ می کنند.

- کوفته تبریزی ، یکی از غذاهای معروف و پرطرفدار در خطه آذربایجان ایران است که خاستگاه اصلی آن آذربایجان شرقی است و مردم این استان این غذا را بیشتر برای مهمانان ارزشمندشان طبخ می کنند.

با این حال، این خوراک سنتی تازه چند سالی است در فهرست میراث ناملموس ثبت شده است.

مهارت سنتی تهیه کوفته تبریزی به شماره 1789 اول اسفندماه سال 1397 در فهرست میراث ناملموس به ثبت رسیده است و علی فلسفی میاب ـ مسؤول ثبت میراث ناملموس آذربایحان شرقی ـ درباره جزییات این پرونده و ارزش ها و جایگاه فرهنگی این خوراک سنتی به ایسنا گفت: کوفته تبریزی ، از خوراک های فرهنگی استان آذربایجان شرقی به شمار می آید، این غذا در هر خانه ای از این استان پخته می شود و به عنوان یکی از غذاهای ارزشمند این خطه، ملی شده است.

این کارشناس ثبت اضافه کرد: کوفته تبریزی در زمستان و اعیاد مذهبی و ملی تهیه می شود و شاید در شهرهای دیگر هم پخته شود، اما همانطور که از نامش برمی آید یک غذای تبریزی است و تفاوت هایی در طرز پخت و ظاهر آن با شهرهای دیگر وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«کوفته تبریزی»؛ میراث یک سرزمین

«کوفته تبریزی»؛ میراث یک سرزمین