مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 دی 1401 ساعت 11:502023-01-19فرهنگي

«برادران لیلا» و «ابلق» در جشنواره آمریکایی


سی و هشتمین جشنواره بین المللی سانتاباربارا در کشور آمریکا دو فیلم بلند و یک انیمیشن کوتاه ایرانی را در برنامه نمایش خود قرار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، سی و هشتمین جشنواره بین المللی سانتاباربارا از تاریخ 8 تا 18 فوریه (19 تا 29 بهمن) در کشور آمریکا برگزار می شود و میزبان نمایش 52 فیلم در نخستین نمایش جهانی و همچنین اولین نمایش 78 فیلم در آمریکا خواهد بود.

در این رویداد سینمایی دو فیلم بلند سینمایی برادران لیلا ساخته سعید روستایی و ابلق به کارگرانی نرگس آبیار به همراه انیمیشن کوتاه شکسته ساخته فرزانه امیدوارنیا به نمایندگی از سینمای ایران حضور خواهند یافت.

برادران لیلا به نویسندگی و کارگردانی سعید روستایی نخستین نمایش جهانی خود را در بخش مسابقه جشنواره کن 2022 تجربه کرد و در نهایت جایزه بهترین فیلم بخش اصلی این رویداد را از نگاه هیات داوران فدراسیون بین المللی منتقدان فیلم (فیپرشی) کسب کرد.

این فیلم چندی پیش در سینماهای فرانسه نیز اکران عمومی شد و تاکنون به جشنواره های سینمایی چون بوسان، مونیخ، ملبورن، هنگ کنگ و زوریخ نیز دعوت شده است.

در خلاصه داستان فیلم برادران لیلا آمده است: لیلا در 40 سالگی تمام زندگی خود را صرف مراقبت از پدر و مادر و چهار برادرش کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«برادران لیلا» و «ابلق» در جشنواره آمریکایی

«برادران لیلا» و «ابلق» در جشنواره آمریکایی