مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 دی 1401 ساعت 09:552023-01-19بين الملل

آفریقای جنوبی: به دنبال خلاصی از سلطه دلار هستیم


آفریقای جنوبی می گوید که تلاش های جدی به منظور یافتن راه های جدید خلاصی از سلطه دلار در دستور کار دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، نالدی پاندور وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی تاکید کرد که خلاص شدن از سلطه دلار آمریکا یکی از دلایل ایجاد بانک توسعه جدید تحت مدیریت گروه کشورهای بریکس بوده است.

پاندور در گفت وگو با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ما همیشه نگران تسلط دلار و در جستجوی جایگزین بوده ایم و این یکی از دلایل ایجاد بانک توسعه جدید برای کشورهای بریکس است.

وی افزود:  نظام های رایج مالی کنونی به کشورهای ثروتمند امتیاز زیادی می دهند و برای کشورهایی مانند آفریقای جنوبی که مجبور به پرداخت دلار هستند، چالش بزرگی ایجاد می کند که باری را بر دوش پول محلی ما وارد می کند.

وزیر خارجه آفریقای جنوبی تاکید کرد: بنابراین، ما نیاز به یک نظام مالی عادلانه تر را ضروری می بینیم و این همان چیزی است که اکنون با وزرای کشورهای بریکس در مورد آن صحبت می کنیم.

پاندور با اشاره به اینکه گروه بریکس همچنان تقاضاهایی از سوی کشورها برای پیوستن به این گروه را دریافت می کند، گفت: سال گذشته توانستیم با عضویت اعضای جدید در بانک توسعه جدید موافقت کنیم، زیرا زمانی که این بانک تأسیس شد، تنها پنج کشور را شامل می شد و از منابع خود ما تأسیس شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آفریقای جنوبی: به دنبال خلاصی از سلطه دلار هستیم

آفریقای جنوبی: به دنبال خلاصی از سلطه دلار هستیم