مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 دی 1401 ساعت 08:002023-01-19اقتصادي

زیر ساخت های مرز ریمدان باید متناسب با ظرفیت های راهبردی آن باشد


فعالیت مرز ریمدان از سال 87 در قالب بازارچه آغاز بکار کرده و به واسطه فعالیت های خوب اقتصادی و رونق کسب و کار و صادرات از اهمیت ویژه برخودار است.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان فعالیت مرز ریمدان از سال 87 در قالب بازارچه آغاز بکار کرده و به واسطه فعالیت های خوب اقتصادی و رونق کسب و کار و صادرات از اهمیت ویژه برخودار است.

مرز بین المللی ریمدان در شهرستان مرزی دشتیاری از جمله مرزهای مهم و استراتژیک کشور است که در تمامی ایام سال فعالیت های روز افزونی در بخش بار و مسافر دارد، مرز ریمدان بواسطه نزدیکی با 3 بندر مهم چابهار در ایران و گوادر در 70 کیلومتری و کراچی مرکز اقتصادی پاکستان در 600 کیلومتری از اهمیت و جایگاه ویژه ترانزیتی و اقتصادی برخوردار است.

سیدمحمدامین شکری سرپرست فرمانداری شهرستان دشتیاری در گفت وگو با خبرنگار ایسنا اظهار داشت:موقعیت استراتژیک و راهبردی مرز ریمدان کمتر از یک منطقه آزاد و ویژه اقتصادی نیست و می تواند به خوبی نقش توسعه اقتصادی و تجاری را در جنوب شرق کشور ایفا کند.

وی افزود: ارتباط زمینی مرز ریمدان با 3 کشور پاکستان، چین و هند که جمعیت 37 درصدی جهان را تشکیل می دهند اهمیت این مرز را برای بهرمندی از کالا و مسافر و جذب گردشگر خارجی دو جندان کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زیر ساخت های مرز ریمدان باید متناسب با ظرفیت های راهبردی آن باشد

زیر ساخت های مرز ریمدان باید متناسب با ظرفیت های راهبردی آن باشد