مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 دی 1401 ساعت 23:452023-01-18اقتصادي

بحران کم آبی در سمنان/ طرح «بازار آب» اجرا می شود


استان سمنان با بحران کم آبی و کمبود شدید آب مواجه است و باید برای آن تدبیر شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان در جلسه بررسی و هماهنگی اولیه اجرای طرح بازار آب در استان سمنان اظهار کرد: ما در سطح استان با بحران کم آبی و کمبود شدید آب مواجه هستیم که اجرای این طرح می تواند در بهبود مدیریت مصارف از منابع آب استان تأثیر شایانی داشته باشد.

وی با بیان اینکه آمادگی کامل توسط دستگاه های اجرایی استان برای اجرای این طرح وجود دارد، افزود: باید به منظور اجرای هرچه بهتر این طرح، از ظرفیت بخش خصوصی، خانه کشاورز و مؤثران بخش کشاورزی استان استفاده شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای این طرح، آب موجود در اختیار کشاورز به میزان موردنیاز برای آبیاری سطح زیر کشت برداشت و مابقی توسط دولت خریداری خواهد شد.

وی عنوان کرد: طرح دانش بنیان بازار آب به صورت مدون و جامع برای مؤثران و معتمدان بخش کشاورزی استان تبیین و تشریح شود تا طرح در راستای مدیریت منابع آب، افزایش بهره وری، استفاده از سیستم های نوین آبیاری، کشت گلخانه ای و محصولات کم آب بر موفق عمل کنند.

استاندار سمنان گفت: در مسیر اجرای موفق طرح بازار آب، ضرورت دارد تا از ظرفیت دانشکده کشاورزی، بخش علمی و صاحب نظران حوزه کشاورزی استان به منظور تبیین کام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بحران کم آبی در سمنان/ طرح «بازار آب» اجرا می شود

بحران کم آبی در سمنان/ طرح «بازار آب» اجرا می شود