مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 دی 1401 ساعت 19:052023-01-18اجتماعي

کشف 548 محوطه و اثر تاریخی در پایان 10 سال باستان شناسی جهرم


مطالعات باستان شناسی جرم در استان فارس پس از 10 سال به پایان رسید و در مجموع 548 محوطه و اثر از دوران پارینه سنگی تا قرون متأخر اسلامی شناسایی و کشف شد.

- مطالعات باستان شناسی جرم در استان فارس پس از 10 سال به پایان رسید و در مجموع 548 محوطه و اثر از دوران پارینه سنگی تا قرون متأخر اسلامی شناسایی و کشف شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، مجید منصوری ـ سرپرست هیأت باستان شناسی جهرم ـ گفت: بخش مرکزی شهرستان جهرم در استان فارس از سمت شمال به بخش کردیان (به مرکزیت قطب آباد)، از شمال شرق به شهرستان فسا، از شمال غرب به بخش سیمکان، از شرق به زرین دشت، از جنوب و جنوب شرق به لارستان (جویم و بنارو) و از جنوب غرب به شهرستان قیر محدود می شود.

این باستان شناس با بیان این که بررسی این بخش به شناسایی 161 اثر و محوطه از دوران مختلف منجر شد، گفت: قدیم ترین محوطه های شناسایی شده از بخش مرکزی به دوره پارینه سنگی میانی مربوط است که از غارها و محوطه های باز، شناسایی شد.

او افزود: علاوه بر این، محوطه هایی نیز از دوران پارینه سنگی جدید و فراپارینه-سنگی شناسایی شد و محوطه های پیش از تاریخی با سفال زیادی از این منطقه بدست نیامد و تنها یک محوطه شاخص از دوره باکون ثبت شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف 548 محوطه و اثر تاریخی در پایان 10 سال باستان شناسی جهرم

کشف 548 محوطه و اثر تاریخی در پایان 10 سال باستان شناسی جهرم