مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 دی 1401 ساعت 18:302023-01-18اقتصادي

آب چشمه چپقلی در آستانه آلودگی است


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: آب چشمه چپقلی در نزدیکی نیروگاه شازند، در آستانه آلودگی قرار گرفته است.

- عبدالحسین محمدی 28 دیماه 1401 در کارگروه کاهش آلودگی هوای استان مرکزی و کارگروه مشترک گرد و غبار استان اظهار کرد: نیروگاه شازند در منطقه یک پارک جنگلی به مساحت 1400 هکتار ایجاد کرده است، که تا دو هزار هکتار قابل توسعه است.

جهت توسعه و آبیاری قطره ای در جلسه حفظ بیت المال با حضور دادستان و مسئولین قضایی رقم 25 میلیارد تومان برای 4 صنعت مستقر در منطقه مصوب شد، اما یک ریال هم اختصاص نیافته است در حالی که این پارک جنگلی می تواند یک فیلتراسیون طبیعی باشد.

وی با بیان اینکه در این منطقه آلودگی آب وجود دارد، افزود: آب چپقلی در آستانه آلودگی است و گوگرد در حال پیشروی است، همچنین آلودگی خاک صورت گرفته و شاید ظرف 5 سال آینده این آلودگی خود را نشان دهد.

محمدی با بیان اینکه گاهی در اذهان عمومی به شکلی مباحث عنوان می شود که نمی توان کار دیگری انجام داد و در خصوص ورود پساب به تالاب میقان دقیقا همین اتفاق رخ داد، گفت: قبول داریم که میقان یک تالاب کویری است به این معنی که در یک فصل دارای آب است و در فصلی خشک است، اینکه بگوییم تالاب باید همواره آب داشته باشد درست نیست و همه مردم باید میقان را به عنوان یک تالاب کویری بشناسند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آب چشمه چپقلی در آستانه آلودگی است

آب چشمه چپقلی در آستانه آلودگی است