مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 دی 1401 ساعت 17:202023-01-18اجتماعي

خوزستان درگیر پدیده اینورژن تشعشعی


یکی از عوامل که در ایجاد پدیده اینورژن تشعشعی بسیار اثر گذار است از دست دادن انرژی گرما در زمین به طور کامل در هنگام شب است و با این رویداد شرایط برای وقوع این پدیده بسیار اثر گذار است و آلاینده ها در این فضای سرد غوطه ور می شوند و پدیده اینورژن تشعشعی شکل می گیرد.

- کارشناس مسوول آلودگی هوای اداره کل محیط زیست خوزستان گفت: نیمه دوم امسال برای نخستین بار شاهد پدیده اینورژن ( وارونگی دما) تشعشعی در استان هستیم، به همین دلیل در برخی روزها شاهد افزایش آلودگی و آلاینده ها در هوای برخی شهرها حتی شهرهای غیرصنعتی استان هستیم.

علیرضا آذریان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مناسبت هفته هوای پاک بیان کرد: تغییرات آب و هوایی که امروزه در بسیاری از کشورها قابل مشاهده است در خوزستان نیز باعث بروز پدیده اینورژن تشعشعی شده است.

وی گفت: این پدیده زمانی بروز می کند که عوامل هواشناسی همچون ساکن بودن هوا و نبود وزش باد و در زمانی که حتی میدان دید طبیعی است و لایه های پایین جو و زمین ظرفیت زیادی در میزان آلاینده ها دارد رخ می دهد.

کارشناس مسوول آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان ادامه داد: در این شرایط مردم تصور می کنند که به دلیل افزایش آلاینده ها، هوا ناسالم شده است اما اینگونه نیست بلکه شرایط مختلف به ویژه تغییرات آب و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خوزستان درگیر پدیده اینورژن تشعشعی

خوزستان درگیر پدیده اینورژن تشعشعی